St Louis

24 maart 2017 - Saint Louis, Missouri, Verenigde Staten

na een heerlijke nacht geslapen zijn we vanochtend op ons gemakje na een lekker ontbijtje op pad gegaan naar St Louis. Dit stuk is niet erg interessant dus hebben we hoofdzakelijk de highway genomen. Er stond een flinke zijwind wat het rijden met een camper er niet makkelijker op maakt. Het is ronduit erg vermoeiend maar we wilden toch vandaag dit stuk ( circa 418 km ) afleggen omdat we dit eerste stuk tot aan Oklahoma versneld willen afleggen zodat we verder op de route meer tijd hebben om buiten de camper te vertoeven. Was het woensdag in Chicago nog erg koud op dit moment is het haast 26 C. Kan hier dus ook ineens heel snel veranderen. Onderweg hebben we getankt neem ik 87 Oct terwijl later Oi mij weet te vertellen dat er ergens in de camper staat dat het minstens 89 oct moet zijn.... oeps. We hebben inmiddels weer een kwart tank verreden en hebben niks gemerkt pffff...... gelukkig. Ook een geluk is het dat in US je de tankpistolen kunt vastzetten tijdens tanken ( was vroeger in Nederland ook ) want een drie kwart lege tank opvullen naar vol ( = bijna 140 liter ) duurt wel even. Het verbruik , zo heb ik even snel uitgerekend , komt daarmee op 1 op 3,7 . Schijnt voor Amerikaanse begrippen best goed te zijn. gelukkig liggen de prijzen hier anders dan in Nederland anders zouden wij met dit verbruik San Francisco nooit halen ;-). Onderweg ook nog even een Walmart aangedaan voor een toiletborstel ( miste we nog en is wel handig ) en koffiefilters. Wij hebben wel koffie meegenomen van huis ( Hollanders he) en er is een koffiezetter in de camper doch waren er geen filters, twee dagen zonder koffie is toch niet fijn :-). Nu zijn we op de KOA camping in St Louis , is eigelijk iets voorbij St Louis in het plaatsje Eureka. Kregen bij aankomst een waardebon om tussen 5 en 7 warme chocolate chipcookies te mogen ophalen.

1. Marianne:
    26 maart 2017