van Santa Margarita naar Salinas

10 april 2017 - Salinas, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag ging de reis naar Salinas.We rijden over  highway 101. We hadden graag  Highway 1 gedaan maar die is grotendeels gesloten omdat hele stukken weg door storm zijn weggespoeld, jammer. Onderweg is het landschap niet erg afwisselend . Wijnranken afgewisseld met fruitbomen en slavelden. Komen we langs een " auto mall" nog niet eerder gezien maar dit is een verzamelplek van alleen autodealers van alle bedenkbare merken. Net voor Salinas weten we de laagste benzineprijs te scoren van de area ( wel met behulp van gasbuddy.com ;-)  ).Niet ver daarvandaan ontdekken ( mbv internet op mobiel )  we een In-N-Out Burger. Ach  nog maar even meepikken want dat hebben ze thuis niet.  Het is hier waar Oi naast de ketchup dispenser een bakje ontdekt met daarin wat lijkt op zure groente. Dat lijkt haar wat en neem een aantal stukjes in een zakje mee naar de  tafel. Als we de burger hebben probeert Oi een van de dingen in het zakje. Het volgende moment zie ik haar gezicht erg rood worden en kort daarna geeft zij toe dat dit dingetje ontzettend heet was. Dit is niet zo gek want de Mexicaanse invloed is hier erg hoog. Dit merk je aan de radiostations welke vaak Spaanstalig zijn en het aantal mensen met Mexicaanse afkomst is hier erg hoog. De meeste werken hier in de land en tuinbouw. Dan ineens uit het niets duiken er drie paters op. Ik weet niet waarom maar moest direct aan drie flessen Frangelico denken ( de welbekende likeur in een fles in de vorm van een pater pij ). Een heeft een grijze pij en de andere twee een bruine pij. De grijze besteld , rekent af en neemt twee bakjes ketchup per persoon, dit is vast de opper pater. Omdat ze achter mij staan wil ik een foto maken met mijn voorkant camera, alsof ik een selfie maak. Als ik ze in mijn vizier heb en afdruk realiseer ik me ( te laat) dat de timer van 5 sec nog staat ingesteld. Tegen de tijd dat de foto wordt genomen zijn er twee gevlogen. Later zitten ze lekker buiten hun burgers op te peuzelen. Niet zo heel bijzonder allemaal doch bij gebrek aan iets beter dan toch maar gemeld. Nu staan we in Salinas op de  camping en even onze kleren van gisteren ( ponton Oak ) in de wasmachine gestopt. Voor de rest een beetje tv kijken , internetten en lekker Netflixen, wat kan het leven toch heerlijk zijn.

1. Rob:
    11 april 2017
    Het worden steeds meer Amerikaanse maaltijden en derhalve meer gewicht !!