Van Tecopa naar Lake Isabella

8 april 2017 - Lake Isabella, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vannacht een best onstuimige nacht gehad want het heeft als een gek gewaaid, zodanig dat onze camper stond te schudden. Vanochtend na een stevig ontbijt ( gebakken ei met spek ) op pad gegaan . De reis vandaag staat gepland naar Olancha, via Death Valley.  Wij zijn ten zuiden Death Valley in gereden. In het begin zagen we geen sterveling  maar naarmate we meer naar het noorden van het park kwamen werd het langzaam steeds drukker. Dit park is in de zomer haast niet te doen want dan lopen de temperaturen zomaar op tot net onder de 60C. We hebben diverse points of interest aangedaan zoals ruïnes van oude mijnen . Er zijn in het verleden veel mijnactiviteiten geweest in Death Valley , hiervan zijn nog veel resten te bewonderen. We hebben een stuk bezocht dat Badwater heet niet te verwarren met het water uit je bad maar het Engels bad = slecht , vernoemd naar de kwaliteit van water (erg zout)dat hier dan wel meer of minder in dit basin staat , afhankelijk van de neerslag . regelmatig zijn er jaren waarin hier totaal geen neerslag valt, zo blijkt uit info bij het visitor centre. Onderweg nog een aparte route gevolgd genaamd Artist Pallete, zo genoemd omdat de rotsformaties hier bijna alle kleuren van de regenboog hebben. Erg indrukwekkend om te zien . De weg van deze route is eenrichtingsverkeer en dat is maar goed ook want hij is op sommige plaatsen erg smal. Ik twijfel of hij echt geschikt is voor campers want ik heb buiten onze camper geen andere gezien. Toch is alles gelukkig goed gegaan en hebben we geen delen van de camper aan de soms erg ver uitstekenden rotsen langs de weg achter gelaten.  Verderop hebben we nog de Golden Canyon hike gedaan. Deze was niet al te lang en zeer goed te doen. Een grote spelbreker was vandaag toch wel de ontzettend harde wind. Dit was erg goed merkbaar tijdens hiken maar ook tijdens het rijden, het is dan echt werken om zo’n ding op de weg te houden. Bij Stofe Pipe Wells, een plaatsje ongeveer in het midden van Death Valley, een stop gemaakt om een happie te eten en te snuffelen naar een souveniertje in de plaatselijke General store ( was er trouwens maar een van ). Hierna de reis hervat met als doel een camping in Olancha. Daar aangekomen waren we eigenlijk niet zo gecharmeerd van het aanwezige publiek en de aanblik van de camping, waarschijnlijk geheel ten onrechte maar je hebt dan zo’n gevoel en daarbij kwam dat het nog best vroeg was dus even snel een KOA in de buurt gezocht. Die vonden we in Lake Isabella  maar 80 mijl verder , tja wij draaien daar ons hand niet voor om hoor, ahum.

Onderweg toch maar even gebeld of er plaats was en jahoor we waren meer dan welkom. Nu staan we daar hebben lekker nasi gegeten ( er is hier niets in de buurt ) . Morgen via Bakersfield naar Santa Margarita Lake.

1. Rob:
    9 april 2017
    Het blijft toch een bijzonder landschap om te zien.
    Dat is toch iets wat wij in Europa niet kennen.