Van Springdale ( Zion ) naar Las Vegas

5 april 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag de rit gemaakt van Springdale ( Zion ) naar Las Vegas.  Deze rit heeft een afstand van circa 160 mile. We zijn al zo gewend dat we hiervan zeggen; oh dat is maar een klein stukkie. De route was van Utah door Arizona naar Nevada. Onderweg was de omgeving ruig en erg mooi.

Omdat de afstand relatief kort was kwamen we vroeg aan in Las Vegas nl. 11:30 . Nu hadden we al besloten om eerst te gaan shoppen in een van de premium outlets van Las Vegas. Maar omdat we vroeg waren konden we extra lang shoppen. Ik had thuis op google maps al gezien dat voor de outlet stores een groot parkeer terrein lag. Echter wat ik niet had gezien was dat dit terrein toebehoorde aan een overheidsgebouw en afgesloten voor de gewone burger. Nu lag bij het outlet complex wel een parkeergarage met verschillende verdiepingen doch daar kun je met een camper onmogelijk in. Oeps probleem. Na wat doorgereden te hebben zagen we een enorm ( op een paar auto’s leeg ) parkeer terrein.  Op goed geluk hierop gereden en aan een man die iets in zijn auto aan het laden was gevraagd of we hier konden staan. Beetje naïef natuurlijk want zijn reactie was er een van : tja van mij wel ,... ik denk wel dat het in orde is. Dat gaf ons nu niet echt zekerheid, voor zover je die in zo’n geval al kunt verwachten. En raar maar waar verder op het terrein stond een man in werk tenue met een bezem een stukkie te vegen . Lag ook echt wel zand anders zou je haast denken dat deze man als look out voor een op handen zijnde overval was. Oi zegt dat ik teveel films kijk. Aan de man dezelfde vraag gesteld en ja hoor deze man was vol overtuiging dat dit totaal geen probleem was. Ik weet nu eigenlijk nog steeds niet wie van de twee ons nu zekerder overkwam. Toch de camper neergezet en vol goede moed naar de outlet gewandeld.

We dachten eerst dat het gesloten was want we zagen geen mens . Later werd het drukker en realiseerde we ons dat wij ook wel erg vroeg waren. Na wat passen en nog eens passen en wat gekocht te hebben lopen we van de ene winkel naar de andere met in het midden tussen de winkels van die stalletjes / kiosk met prularia en nieuw ontwikkelende wondermiddeltjes. Als je wel eens in Antwerpen op de vogeltjes markt bent geweest weet je precies wat ik bedoel. De man spring voor mijn wielen en wil met alle geweld mijn schoenen laten blinken. Ik probeer hem uit te leggen dat ik sportschoenen draag met een stoffen bovenkant waarbij je heftig gaat twijfelen indien deze zouden gaan glimmen, maar deze man was niet van zijn reeds ingezette pad te halen. Ik ben tenslotte snel door gerend met mijn doffe schoenen.

Aan het einde van ons shop geweld hebben we nog een bezoekje gebracht aan de Cheese Cake Factory. Deze keten staat bekend om zijn .... juist cheesecake. We hadden besloten om een punt mee te nemen in de camper om later te verorberen. Vraagt die dame heel verbaasd : One slice only????. Tja dat is hier heel vreemd maar wij weten uit ervaring dat een punt per persoon leidt toch overmatig maagklachten tenzij je een getraind cheesecake eter bent en dat ben zelfs ik niet.

Vervolgens met de camper twee maal over de strip gereden met de Go Pro uit het raam om al dat moois te filmen. Tja het is hier wel zien en gezien worden he en daar hoort dan ook flaneren over de strip bij :-)  Nu op de motel kamer met de camper in de zijstraat geparkeerd. Net de bewuste cheesecake soldaat gemaakt met een toch wel lekkere motel koffie. Zometeen op zoek naar  In – N – Out Burger , schijnt momenteel erg populair te zijn , aldus Oi.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Manon:
    8 april 2017
    Mmmmm cheesecake lekker hoor! Heb je zelfs het woenstijnzand er niet af laten poetsen? :-p
  2. Kai & Tef:
    8 april 2017
    Man man man al die eet avonturen. Hoeveel pakjes Rennie's heb je er al doorheen geslagen