Las Vegas

6 april 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

We zijn gisteren middag/avond nog even naar het dorp geweest. De temperatuur was ideaal, zo 26 C. Onze laatste herinnering van Las Vegas was er een met een temperatuur van boven de 40 C. Wij hebben ook het idee dat het deze maal veel minder druk was dan de vorige keer. Toen hadden we honger en het was bloedheet, we konden maar geen eettenten vinden. Dit kunnen we ons nu niet voorstellen want  nu breken we er haast ons nek over. Gisteren was het dan zover we vonden een In-N-Out Burger. Oi helemaal in haar nopjes. Een beetje over de strip gelopen en gekeken waar we vanavond moeten zijn voor onze show. We hebben kaartjes van  Cirque du Soleil, The Beatles Love in The Mirage.

Bij terug komst in het hotel eerst nog even in de zijstraat om te zien of onze ride er nog stond, gelukkig stond hij er nog. Dan in de lift . We staan in een lift waar staat dat het voor max 10 personen is . Helaas staat er niet bij wat voor personen want ondanks dat er 9 personen in staan stopt de lift halverwege en wil niet meer voor of achteruit. 2 van de negen personen tellen voor drie elk . Dat is voor alle aanwezigen zwijgend de oorzaak van deze onverwachte stop. Het wordt  ineens erg benauwd in de lift. Gelukkig raakt er ( nog niet ) niemand in paniek. Doch dat de paniek wel degelijk in een ieders hoofd heeft gezeten blijkt wel als we na een aantal keer op het belknopje te drukken gelukkig weer naar beneden gaan want zodra de deuren openen wordt de lift met haastige spoed verlaten en kiezen we allemaal voor de trap. Ik had ( mede door mijn vele film verleden ) in een fractie van een seconde het beeld voor me dat we daar met z’n alle de hele nacht vast zouden zitten omdat het de brandweer maar niet lukt om ons te bevrijden omdat we ergens tussen twee verdiepingen vast zitten. Een enkele is dan hysterisch aan het gillen terwijl twee anderen ondertussen zijn flauw gevallen, maar ............zover is het gelukkig niet gekomen. Toch denk ik dat we deze lift niet meer gaan gebruiken. We zijn vanaacht een paar keer wakker geworden door geluiden van buiten af , dichtslaande deuren , mensen op straat die luidruchtig voorbij kwamen, een auto ( vuilnis ? ) die in zijn achteruit het wel bekende ; piep,.. piep,.. piep,.. etc liet horen. Wel veilig natuurlijk maar niet prettig als je daar in je slaap mee wordt gestoord.

Vanmorgen redelijk op tijd op gestaan . Gisteren bij inchecken kregen we al  te horen dat vanaf 1 maart het motel geen continental breakfast meer serveren  en dat wij tegen betaling bij het ernaast gelegen casino een ontbijt konden nuttigen. Maar wacht even ,.... de reservering gechecked en ja hoor wij hadden een kamer geboekt incl. ontbijt. De reactie van het receptie personeel was er een van tja dat is niet meer he. Als we de manager wilden spreken dan moesten we wel even wachten want die kwam ergens rond 09:00 uur. Om een lang verhaal kort te houden ik heb contact opgenomen met Booking.com en eea wordt vervolgd. Dan maar in de camper ontbijt gemaakt, wat een luxe he eigenlijk. We waren gewoon weg te beroerd om hier voor te betalen ( Hollanders ). Toch bij het uitchecken spreken we een Nederlands stel dat hetzelfde probleem had en deze waren wel naar dat casino gegaan met een grote teleurstelling als gevolg, wat een slecht ontbijt. Pffff hadden wij weer een goede keuze gemaakt. Zie je, was geen gierigheid van ons, we hadden gewoon een vooruitziende blik, hahaha.

Maar ik loop vooruit op de feiten. Deze dag dus lekker door Las Vegas geslenterd. Ons vergaapt aan de pracht en praal van de diverse complexen zoals The Mirage, Venetian, Bellagio, New York New York etc  ect. In elk complex huist een hotel, casino, food courts en theater. Zo hebben we in een van de casino’s een man gade geslagen die aan de roulette tafel in een mum van tijd 2500 dollar zat te winnen. Let wel dit was duidelijk een beroeps gokker want deze man zetten per ronde 500 tot 1000 dollar aan fishes in.

We hebben nachos gegeten bij Hard Rock cafe en kip bij Popeys en later op de dag Fish & Chips bij Gorden Ramsay. Verder het al heel oude en tot vandaag in mijn gedachte bij iedereen toch wel bekende “balletje  balletje “gezien waarbij een man ( zijn vrouw met kinderwagen staat achter hem) in luttelen minuten 1400 dollar is ontfutseld door deze groep . We waren stom verbaasd dat deze man daar gewoon in tuinde. Dit heeft ondertussen toch iedereen tot in den treuren op tv gezien of gehoord. We schamen ons eigenlijk dat we niet geprobeerd hebben om deze man daarvan te weerhouden maar de angst dat het hier toch kleine criminelen betreft die ook nog een aantal handlangers hebben rondlopen  heeft ons hiervan weerhouden. Later op de avond was het tijd voor onze show. Deze hebben we op de laatste avond voor vertrek thuis nog gereseveerd. In afwachting van deze show nog even rondgelopen in het casino in The Mirage en bij roulettetafel (weer roulette omdat dit het enige spel is wat wij enigsinds begrijpen) een man gadegeslagen welke in een mum van tijd 1500 dollar verliest. Tja, zo kan het dus ook verkeren.  De show heet The Beatles Love . Het is een acrobatische show op muziek van The Beatles, uit gevoerd door Cirque Du Soleil. De opening bezorgt mij gewoon kippenvel en ik kan zeggen dat daar best wat voor nodig is. Ik heb nog niet eerder een zo overweldigende show gezien. De verwachting van Oi dat ik stukken zou missen doordat ik wellicht in slaap zou vallen was totaal ongegrond. Ik heb elke minuut sprakeloos in me opgenomen. Ok nu klinkt het wel erg “ ik heb nog kaartjes te koop voor een heel schappelijk prijsje” . Maar echt een mooie show, wel een aanrader.

Onderweg naar het motel nog een burgertje en shakie van In-N-Out burger ( blijft erg lekker) genomen en na een douche moe maar voldaan in slaap gevallen. Morgen gaan we nog even naar Downtown en het beroemde Las Vegas Sign opzoeken voordat we afreizen naar Tecopa ( nabij Death Valley).