Van Kanab naar Springdale

3 april 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Gelukkig was het niet koud in de camper, want de verwarming hebben we niet aangehad vannacht. Vanmorgen werden we wakker met regen. Jammer genoeg heeft het vrijwel de hele dag geregend en hebben zelfs sneeuw gehad onderweg.

Na het ontbijt vervolgd onze reis naar Bryce Canyon met eindbestemming Zion Canyon waar we twee nachten verblijven. Beide National Parks bevinden zich in Utah. Deze staat heeft in totaal 5 National Parks! In Bryce Canyon sneeuwde het en helaas waren veel wegen en uitkijkpunten hierdoor gesloten. Gelukkig hebben we een paar kiekjes kunnen maken voordat de lucht helemaal betrok.

Het was een tamelijke korte rit van Bryce naar Zion Canyon waar we onderweg verrasend veel caravans tegenkwamen. We hebben niet eerder zoveel caravans tegengekomen. Formaten zoals in Nederland, de grote RV’s/ fifth wheels vinden we stiekem toch mooier om te zien.

Via highway 89 en 9 komen we Zion Canyon binnen via de oostingang. Onze camping is in Springdale net buiten het National Park, die enkel te bereiken is door een tunnel. Onze eerste en enige ervaring deze reis met een tunnel was best spannend te noemen. De tunnel gaat om de beurt per kant open. Met andere woorden de tunnel is te smal om twee campers naast elkaar erdoor te laten. Hierdoor moeten automobilisten wachten voordat ze de tunnel in mogen. De ranger houdt ons aan d.v.m een stopbord. Raampje gaat open en ranger geeft ons de instructies: blijf in het midden van de tunnel rijden (hoogte is 13 ft en onze camper is 12 ft), houdt je lichten aan en rij rustig. Succes! Deze tunnel was totaal niet verlicht wat de nodige stress gaf. Maar onze chaffeur Adri had het helemaal onder controle hoor.

Onze plek op de camping is langs de rivier wat een mooi uitzicht geeft. Veel medewegbrengcampers  op deze camping hebben we gezien. De lucht is net opgeklaard en we gaan even het dorpje in om wat te gaan eten.

Morgen zullen we Zion Park te voet verkennen en nu maar hopen dat het droog blijft.

1. Manon:
    4 april 2017
    Dat ziet er leuk uit, die poort van de camping!
  2. Rob:
    4 april 2017
    Dat verwacht je toch niet zo'n tunnelsituatie. Maar wel leuk om mee te maken.
  3. Ingrid en Rob:
    Hallo Globetrotters,
    `t Was weer een plezier om jullie verslagen te lezen.
    We hebben ook door die tunnel gereden maar er stonden gelukkig niet zoveel auto te wachten als op jullie foto.
    Zo te zien is de camper aardig gemoderniseerd, zo hadden we nog ouderwetse schuif gordijntjes en het lijkt of er ook meer bergruimte is.
    We zijn benieuwd of dit een eenmalig avontuur voor jullie is. We hebben de indruk dat het reizen in een camper jullie goed bevalt.
    Jullie maken ook mooie foto`s.