Van Grand Cayon naar Kanab

2 april 2017 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Hallo allemaal ,

Zo eindelijk hebben we weer internet.  Ja, dat is toch afzien zonder . Vandaag zijn we van Grand Canyon naar Kanab gereden. Onderweg diverse mooie “scenic views”aangedaan.  We begonnen de reis door langs de South Rim ( officiele benaming van zuid rand van Grand Canyon , je begrijpt het al de andere kant wordt ... idd de North Rim genoemd. ) richting oost naar Desert View. Dit is eigelijk de tweede ingang/ uitgang tot de South Rim van Grand Canyon. Hier staat een “watch tower “ met ook een prachtig uitzicht op de canyon en tevens op een stuk gebied waar nog steeds Navajo stammen wonen.Hierna onze reis vervolgd richting Horseshoe bend. De foto verklaard direct waar deze naam vandaan is gekomen. Vanaf de parkeerplaats is het nog een flink stuk lopen ( met behoorlijk hoogte verschillen ) en dit was zeker het moment waar wij aan ons hike avontuur van gisteren werden herinnerd, spierpijn . Maar ach een optimist zou zeggen : goed man, dan weet je dat je nog leeft. Laten we het maar bij deze stelling houden en de benen een beetje proberen te sparen tot ons volgende hike avontuur, nl waarschijnlijk in Zion National Park. Verder een stop gemaakt waarbij een geweldige overview look van Lake Powel . Mede door de straal blauwe lucht ( temp loopt alweer op ) is het water  mooi blauw van kleur.  Verder op de route naar Kanab constant verrast door het steeds wisselende  landschap. De kleuren die hierbij tentoon worden gesteld zijn werkelijk een lust voor het oog ( en de camera, want wat een geluk dat we niet meer met fotorolletjes werken ). Onderweg op een lokatie gegeten , getankt en boodschappen gedaan. Onze lunch genoten bij “Jack in the box “  tja een haast regelrechte copy van McDonalds en of Burger King. Gewoon simpel , goedkoop en snel. Soms ook wel weer even leuk. Onderweg nog wel wat inheemse dieren gespot doch vanuit een rijdende camper, die je niet zo een twee drie stopt, dus niet op de gevoelige plaat vast kunnen leggen. We zullen dit met de herinnering op ons netvlies moeten doen. Nu dus op de caming in Kanab aangekomen. Gelukkig hadden we deze online ( voordat we in een internetloos gebied aankwamen) geboekt want na ons bleven de , vooral camperbussen , binnenstromen. Nu wees de man van de receptie ons een kleinere plaats aan omdat er nog iemand gebeld had en die paste weer op onze in eerste instantie geboekte plaats en onze camper toch wat” kleiner “was. Nu willen we zeker geen medelijden opwekken en hebben in deze camper zeker ruimte genoeg maar in vergelijking met wat je om je heen ziet is het idd een “kleinere“uitvoering. Tja je moet klein beginnen he, zo zullen die Amerikanen over ons denken, hahaha. Nou dit was zeker een hele geschikte spot en last but not least het is ook nog eens  4 dollar goedkoper, zo meldde de camping baas ons. Ja het zijn niet aleen de Nederlanders die op de kleintjes letten. Maar goed wij hebben een prima plekkie met “Full Hook Up “ dus niks in de weg. Zijn lekker een wasje aan het draaien en eten vandaag lekker zelf bereide pasta, hmmmmm. Van dat reizen krijg je trek en..... heel veel slaap.

Wij zeggen tot morgen weer.

1. Wijnand en Smilja:
    3 april 2017
    Beste Adri en Oiling wat een schitterende reis maken jullie zo zie je nog eens wat van de wereld de foto's zijn ook erg mooi wat ik me afvraag hebben jullie veel contact met de plaatselijke bevolking of mensen die net als jullie ook op reis zijn? Wij wensen jullie nog vele prachtige en veilige km. O ja jullie reisverhaal is fantastisch liefs Smilja en Wijnand.
  2. Adri en Oi Ling:
    Hi Smilja en Wijnand,
    leuk dat jullie ons reisblog volgen. Wij komen onderweg regelmatig mensen tegen die op dezelfde dag ook een camper hebben meegekregen. Omdat de afleverplaats vaak hetzelfde is (San Francisco) maken we ongeveer dezelfde route. De plaatselijke bevolking komen wij ook regelmatig tegen. Ze zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Ook op de campings veel Amerikanen van andere staten ontmoet.
  3. Wijnand en Smilja:
    3 april 2017
    Bedankt dat we jullie reis kunnen volgen liefs Smilja en Wijnand
  4. Wout en Carina:
    Hallo Adri en Oi Ling.
    Mooie verhalen kunnen jullie schrijven, misschien eens aan een boek denken.
    Ziet er allemaal prachtig uit met wel heel veel verschillende weersomstandigheden.
    Heel veel plezier.
  5. Suzanna:
    4 april 2017
    Jullie schrijven wat ik net dacht, jullie kunnen inderdaad een boek schrijven! jullie kunnen echt super leuk en goed jullie ervaringen en belevenissen scrijven, heel leuk om te lezen!
    fijne dag vandaag, x
  6. Marianne:
    6 april 2017
    Waanzinnig mooie foto's. . Ben blij dat jullie weer internet hebben en weer iets kunnen laten weten .. geniet ervan maar dat is heel,eenvoudig zo te zien ... xxxx