van Joplin naar Oklahoma, deel 2

26 maart 2017 - El Reno, Oklahoma, Verenigde Staten

Vandaag dus van Joplin naar Oklahoma City ( eigenlijk El Reno , is net iets ten westen van Oklahoma City) gereden via Route 66. Afstand 274 Mile. Onderweg heel veel leuke Route 66 iconen gezien. We hadden vandaag een geweldig weer zonnig niet veel wind en naarmate we Oklahoma City naderde steeg de temp tot zo'n 30 C bij aankomst op de camping in El Reno. Dus zodra de walstroom aangesloten was gelijk de airco  aangezet want anders wordt het wel erg warm binnen. We zitten hier in Cherokee gebied en dat merk je onderweg aan de vele grote borden langs de weg. Net voor de camping staan twee buffalo's, wel omringd door een dubbel hek dus waarschijnlijk niet geheel ongevaarlijk. Zien we bij aankomst op de camping een storm waarschuwing op de deur van de receptive hangen met daarbij de melding waar de locatie van de schuilkelders  zijn......... Gelukkig is het een uur later al afgebogen naar noord oost. Op tv blijkt in dat gebied het er toch  flink aan toe te gaan met hagel zo groot als tennisballen. Schijnt dit dus niet alleen Cherokee gebied te zijn maar ook tornado gebied. Zojuist een wasje aangezet zodat alles weer lekker schoon is. Dit wasje zal vooral lekker zijn voor de handoeken die bij de camper zaten want deze waren nieuw en dat droogt niet echt lekker. Worden we net buiten door een man en vrouw aangesproken uit Zuid Dakota. Deze man zat duidelijk om een praatje verlegen want hij ratelt er lustig op los waarbij zijn vrouw alles aan hoort en tevreden staat te kikken. Heb ik een shirt aan met de tekst " proud to be Canadian"  daar word ik aan herinnerd als die man opens vraagt waar in Canada komen jullie vandaan? Als wij dan vertellen dat wij uit Nederland komen bekent hij dat hij ons accent al niet thuis kon brengen. Het feit dat wij uit Nederland komen is weer genoeg gesprekstof voor een volgende 10 minuten  totdat de twee vuilnis zakken in zijn handen blijkbaar te zwaar worden waarna hij afzwaait met als groet" see you guys later" Niet meer buiten komen dus , hahaha.

1. Wout en Carina:
    Hallo Adri en Oi Ling.
    Wat is het leuk om jullie verhalen te ontvangen en te lezen.
    Gelukkig dat de storm was afgebogen want daar zit je niet op te wachten.
    En wat goed te zien dat jullie het zo naar je zin hebben,wij krijgen er ook steeds meer zin in.
    Groetjes Wout en Carina.
  2. Rob:
    27 maart 2017
    Is goed dat je inderdaad niet in zo'n hagelbui komt te zitten.
    Oi zit als een ware truckdriver achter het stuur, zo van opzij of ik ram je van de weg.
  3. Ingrid en Rob:
    Mooie verhalen !
    We herkennen er veel in.
    Fijn dat het jullie goed bevalt. We hebben de indruk dat jullie al neigen naar een lichte vorm van camperverslaving.
    Is niet ernstig hoor .
    Vooral dat verhaal van die buurman die maar bleef kwebbelen herkennen we.
    Op een van onze trips door Canada zag een buurman ons in de weer met het aansteken van het kampvuur. Volgens hem deden we dat niet goed , en misschien had hij daar wel gelijk in.
    Hij deed het voor en kwam daarna elke 10 minuten checken of het vuurtje nog wel brandde.

Die blueberrywaffles komen ons ook zeer bekend voor.
  4. Marianne:
    27 maart 2017
    Oi achter het stuur ... hit the road Jack !!!
    Doe voorzichtig. . Dikke kussen ❤❤
  5. Manon:
    28 maart 2017
    Ja Canadian... dapper dat je dat shirt daar aan durft te doen ;-) hihi
    Gelukkig hebben jullie geen storm gehad! Was een hoop ellende geweest, en stress... nog heel veel plezier! Het klinkt in ieder geval heel erg leuk!