van Joplin naar Oklahoma

26 maart 2017 - Joplin KOA Journey, Verenigde Staten

Gisteren avond aangekomen op de KOA camping in Joplin. we zijn er nu achter dat al deze KOA campings individueel gerund worden door een familie. deze camping wordt uitgebaat door een vriendelijke ( behoorlijk ) omvangrijke man en zijn vrouw welke duidelijke een synchronisatie probleem tussen beide ogen heeft . Deed mij gelijk aan Marty Feldman denken. voor diegene die deze naam niets zegt raad ik aan even te googlen voor een self explanatory afbeelding. De man lachtte heel veel en vooral om zijn eigen grappen welke niet allemaal door ons begrepen. We hebben gewoon lekker meegelachen. Ieder heeft in zo'n family business een eigen taak want de man zat achter de receptie en de vrouw escorteerde ons naar onze plaats mbv een golf karretje. Nu denken jullie was het dan zo ver , nee maar Amerikanen hebben per definitie gewoon een hekel aan lopen. dat zien we ook als een doorsnee Amerikaan zijn vuilniszakje naar de dump containers brengt, dat gebeurd met de auto. En de campings zijn in vergelijking met het merendeel van de campings in Europa gewoon klein. Even waren we bang dat deze vriendelijke dame haar verkeerde oog zou volgen maar dat bleek ongegrond want ze bracht ons netjes naar onze plaats. Wel, zo kwamen we daar later achter, ging het fout met het aanwijzen van de juiste “ breaker” zeg maar schakelaar in de kast waar je het electrasnoer van de camper inplugged. Dit bleek de verkeerde te zijn en hadden we geen walstroom. Daar kwamen we achter toen we later op de avond de magnetron wilden gebruiken ( deze draait nl alleen op walstroom). We hadden dus alles tot dan toe op de accu’s gedaan en ik moet zeggen deze gaven geen krimp. Hieruit blijkt maar weer dat Amerikaanse campers echt zijn uitgerust om een aantal dagen in de “wild” te verblijven zonder externe faciliteiten. Desalnietemin zijn deze mensen , zoals op elke andere camping, bijzonder vriendelijk en erg behulpzaam. Dit is eigelijk wel een trend die je in heel dit land ziet, zo is onze ervaring. Omdat in de nabije omgeving alleen fastfood te krijgen is en we dat willen beperken omdat het snel verveelt hebben we gisteren in de camper gekookt ( nasi) dit gaat bijzonder goed omdat je letterlijk alles bij de hand hebt. Oi vindt het nu al een succes want toilet en douchen is gewoon perfect in de camper te doen. Vandaag gaan we op pad naar Oklahoma zoveel mogelijk via Route 66  Ik zeg zoveel mogelijk omdat niet alles met een camper te rijden is. Gisteren hebben we bv een stuk overgeslagen omdat het onverhard was. We zijn benieuwd wat vandaag ons weer brengt want het is letterlijk een groot avontuur. Voorspelling is vandaag rond de 20 graden, lekker dus.

1. Marianne:
    26 maart 2017
    Zeg!! Weet jjj wel dat je van al dat ijs net zo dik wordt als van fastfood
    veel plezier en morgen weer een mooie reisdag
  2. Tonneke:
    26 maart 2017
    Hoi Oi en Adri, ik begrijp wat jullie bedoelen ik heb zelf met m'n vrienden 4 weken rondgetrokken met hun net nieuw aangeschafte camper Mercedes diesel en ook de canyons gezien en gewandeld top en super heel veel plezier daar groetjes van ons Ton en Tonneke❤❤❤❤