Van Holbrook naar Flagstaff

30 maart 2017 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Na een koude nacht, het was vanochtend 6 graden in de camper. Buiten net geen vriespunt bereikt. Wij hebben hier weinig van gemerkt want onder twee dekbedden is het als een beer in winterslaap. Misschien heeft deze lage temperatuur er wel aan bijgedragen dat we heerlijk geslapen hebben. In deze camper kun je de kachel vanuit het bed gedeelte bedienen, handig want toen we uit bed gingen was het alweer zo'n 20 graden in de camper. Na een lekker ontbijtje eerst op de camping de propaan tank laten vullen ( dat mag hier dus alleen door " Qualified Personnel " gebeuren ) bleek slechts voor de helft leeg maar ik twijfelde aan de meteraanwijzing in de camper. En omdat we de komende drie dagen in Flagstaff en Grand Canyon nachten onder het vriespunt verwachten waarbij we 's nachts de boiler en kachel aan moeten laten om bevriezing van leidingen te voorkomen hebben we liever zeker dat hij vol zit. Maar goed, daarna waren we dan toch helemaal klaar voor de volgende tocht naar Flagstaff. Dit tochtje is slechts zo'n 90 mile dus dat is een makkie. We hebben na vandaag 1964 mile gereden dus ongeveer 2/3 van alle te rijden mijlen . Dit betekent dat we de komende dagen, die voornamelijk in de parken zal zijn, veel minder kilometers zullen worden gereden. Maar goed ik dwaal weer af. We waren dus vertrokken . In Holbrook eerst nog het Courthouse bezocht. Dit gebouw stamt uit 1898 en heeft dienst gedaan als gerechtsgebouw en tevens gevangenis voor de toenmalige Navajo County. Er zijn in die tijd diverse spraakmakende processen geweest waarvan er nog steeds onrustige geesten schijnen rond te spoken door het gebouw. Wij kregen deze info gelukkig pas nadat we het gebouw ( museum ) bekeken hadden. Ze hadden er zelfs originelen kranten uit 1963 met daarin de berichtgeving van JF Kennedy's aanslag. Verder in Holbrook een kijkje genomen bij het Wigwam motel ( is ook in CARS gebruikt! ) erg leuk geheel doch wel een beetje in verval aan het raken, jammer want zijn toch hele mooie herinneringen aan het ROUTE 66 verleden. Na dit historisch hoogtepunt vervolgen we onze weg naar Flagstaff. Onderweg weer een stevige dwarswind waarbij Oi ( was vandaag de chauffeur) behoorlijk moest tegensturen om deze grote doos op wielen op de weg te houden. In Flagstaff aangekomen eerst een bezoek aan het visitor centre gebracht. Daarna een wandeling door het historische downtown gemaakt met een lunch in een soort PUB achtige zaak waar wel 25 tv's aan de muren hingen, om er maar zeker van te zijn dat alle bezoekers tv konden kijken onder het eten . Wel alle tv's op een ander kanaal, dat dan weer wel. Dan waren we weer aan een tankbeurt toe ( dagelijkse gebeurtenis) . Eerst binnen geld brengen en dan gaan tanken. Pistool in de tank, vastzetten en dan maar wachten totdat er weer zo'n 39 Gallons ( = circa 148 liter ) in de tank gelopen is. Tijdens deze enerverende gebeurtenis komt er ineens een dame op mij af en begint een verhaal; zij zijn met het gezin op een roadtrip en hebben een beetje teveel proviand ingeslagen, of wij interesse hebben om e.e.a. over te nemen in onze camper ( die hebben waarschijnlijk gedacht daar is nog wel ruimte over). Deze familie moest vanavond nog gaan vliegen. Na een aarzeling zijn we dan akkoord gegaan om 48 flesjes water ( alle nog gesealed ) aan te nemen. Op de vraag wat wij ze daarna schuldig waren werd afwijzend gereageerd, ze waren blij dat ze het niet weg hoefde te gooien. De rest van de Walmart inventory die zij bij hadden hebben we vriendelijk voor bedankt. Hierna naar de camping om in te checken. Camper waterpas gezet met buiten de bijgeleverde "levellers" en een paar houten balkjes , is niet helemaal recht hier. Tijdens een wandeling op de camping kwamen we ook tipi's tegen waar je ook in kan verblijven. Kregen we zojuist nog een SMS alert ( we hebben door pre-paid kaartje een Amerikaans nummer ) dat reizen vanavond/ vannacht afgeraden wordt door ernstige weersomstandigheden voornamelijk in de vorm van sterke wind. Ondanks dat we op de camping staan lijkt het toch wel of we aan het rijden zijn, zo beweegt de camper enigszins op de harde wind vlagen. Nou ja dat slaapt lekker alsof je gewiegd wordt. Morgen staat de rit naar Grand Canyon op het schema ( ook slechts circa 95 mile, appeltje eitje dus)

1. Manon:
    31 maart 2017
    Alleen maar water aangenomen... Was het toevallig geen Extreme Coupon lady, die van haar man de voorraad nu wel weg moest doen
    Dat motel lijkt wel heel erg veel op die uit Cars hihi.
    En Judge Oi ling for justice haha.
    Nog veel plezier in de Grand Canyon, kijk uit voor grote vogels ;-).