Van Albuquerque naar Holbrook

29 maart 2017 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag ging de reis van Albuquerque, New Mexico naar Holbrook, Arizona. onderweg uitstekend weer gehad. Het blijft uitzonderlijk hoe je gaande weg zo'n trip het landschap totaal ziet veranderen. Bij Gallup een stop gemaakt om het wereld beroemde El Rancho hotel te bezichtigen. In dit hotel, wat dateerd uit 1937 hebben veel grootheden zoals bv Spencer Tracy, Kirk Douglas, John Wayne etc  uit de filmwereld gelogeerd waarvan de fotos in de lobby nog de stille getuigen zijn

Na op het parkeerterrein van Walmart gelunched te hebben ( heerlijk om niet elke dag afhankelijk te zijn van de Amerikaanse fastfood tenten) heben we nog wat boodschappen gedaan  en werd de reis vervolgt naar Holbrook. Onderweg daarheen geslagen naar The Petrified Forest National Park. Hier is zo'n 218 miljoen jaar geleden een tropisch woud geweest. De bomen zijn uiteindelijk omgevallen en onder een laag slib en zand gekomen. In het grondwater bevond zich een dusdanige hoeveelheid Silica welke de organisch moleculen van de bomen heeft vervangen door quarts molecule. Hierdoor zijn dus feitelijk deze bomen versteend. Let wel dit proces heeft miljoenen jaren geduurd.  Nu komen deze bomen door bodemerosie tevoorschijn. Erg indrukwekkend. Na al dit historisch natuurschoon was het tijd om uiteindelijk de Camping ( jawel KOA ) op te zoeken om een heerlijk Hollands potje te koken ( Gekookte aardappeltjes met groente en vlees ) wat kan dat toch lekker zijn. Nog even een kiekje genomen van een doorsnee Amerikaanse kampeer uitrusting. Dit heet een zogenaamd " Fifth Wheel" dit wordt door een pickup getrokken als een oplegger. Voor de geinteressseerde: google maar eens en verbaas je over de interne foto's van zo'n rijdend paleisje. Vaak hebben ze dan ook nog 1 of 2 Harleys erachter op een soort uit de kluiten gewassen fietsenrek. Deze combinaties zullen wij in Europa niet zien. Ik zie ze niet zonder problemen onze rotondes nemen.

Ook in deze staat hebben we de tijd weer een uurtje teruggezet. Dit zal uiteindelijk zo blijven de rest van onze vakantie. De Wi-Fi op deze camping is super en dus gaan we hier vanavond lekker uitgebreid gebruik van maken (Amerikaanse Netflix!)

1. Ingrid en Rob:
    30 maart 2017
    Howdy,

Het eerste wat we `s morgens doen is de mailbox checken en kijken of er weer een berichtje van jullie is aangeland.
    En we worden niet teleurgesteld, we lezen de verhalen met veel plezier.
    Waarschijnlijk zijn jullie qua afstand al halverwege de reis en hebben dus aardig door kunnen rijden.

Veel plezier nog en Happy Travels !