Van Flagstaff naar Grand Canyon

31 maart 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Onze reis begint vandaag richting Williams met onderweg een mooi uitzicht met sneeuw. Hier zijn we in 2012 ook geweest samen met Manon. We zijn benieuwd of ons motel van toen nog steeds bestaat. Tijdens onze kleine wandeling door het dorpje kwamen we al gauw bekende plekken tegen. Het motel is helaas niet meer in gebruik en volgens een bord staat het zelfs te koop. Adri weet nog precies op welk huisnummer we toen hebben geslapen waarbij mijn geheugen mij even in de steek laat. Het was op dit moment rond 1 of 2 graden buiten en we zijn mensen tegengekomen met teenslippers en t-shirts. Zijn deze onder invloed van....?

De route naar de Grand Canyon was vrij kort vergeleken met de miles die we de afgelopen ander halve week hebben gereden. Bijzonder om alle bomen met sneeuw bedekt te zien. We waren al vroeg in de middag op de camping en zijn met een gratis shuttle bus naar het visitor centre gereden. Het is erg goed geregeld met deze shuttle bussen, waarvan totaal vier routes  door dit park rijden met een interval van 15 minuten. De bussen rijden elke dag vanaf 04:30 tot 22:00 uur. Het weer klaarde ineens op en de welbekende rode kleuren kwamen langzaam tevoorschijn. Wat een verbluffend mooi uitzicht. Bijna niet in woorden uit te drukken met  als extra dimensie door de besneeuwde bomen op de voorgrond.