Grand Canyon

1 april 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Ook vannacht hebben we de kachel aangehouden en de kraan zachtjes laten lopen. Ondanks dit alles hebben we weer heerlijk geslapen. Vandaag maken we ons klaar voor de Bright Angel Trail. De temperatuur was nul graden toen we naar buiten gingen, met een beetje sneeuw. De trail begon fris maar op een gegeven moment gingen de vesten en handschoenen toch maar gauw uit. De trail was erg mooi maar toch erg zwaar, vooral de terugweg naar boven. We hebben een stuk gelopen van totaal 2x3  mile ( = 2 x 4,8 km).  De heenweg ging haast als vanzelf. Dat konden we niet over de terug weg zeggen. Dit zal morgen wel de nodige spierpijn opleveren. Het gezegde luidt : na het zuur komt het zoet, vandaag was het dus andersom ;-). Desalnietemin was dit het dubbel en dwars waard want wat een uitzichten hebben we voorgeschoteld gekregen.Verder hebben we in de middag nog andere uitkijkpunten aangedaan en een paar elken (soort herten) gezien.

Omdat het eten in de aanwezige restaurants ons niet erg aanspreken eten we vanavond weer lekker in onze camper. Adri is een T-Bone aan het prepareren met kidney beans met gebakken aardappeltjes  (jawel, gezond) en natuurlijk  ijs toe. Na zo’n zware dag hebben we wel iets lekkers verdiend.

1. Rob:
    3 april 2017
    Ziet er indrukwekkend hoog uit, iets voor mij!!!
  2. Marianne:
    6 april 2017
    Leuke wandelimg .. prachtig zicht .. volgende keer stuur ik Rob mee.. is wel wat voor hem ..

En Adri .. ijs is niet echt gezond hoor ... zegr een andere ijs freak ... it runs in the family