Flagstaff camping

31 maart 2017 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Even een extra update

We hebben een behoorlijk onstuimige avond achter de rug met harde wind vlagen, regen en bijbehorende bliksem. Desondanks zijn we toch redelijk vroeg op stok gegaan , je bent ’s avonds versleten. Vannacht is de buiten temperatuur tot onder vriespunt gezakt ( -3.3 C ) ik heb het gecheckt tijdens mijn nachtelijke toilet bezoek. Nu is dat op zich niet zo erg want de kachel en dekbedden zijn van dien aard dat deze hier ( en nog veel lager temperaturen ook ) op berekend zijn doch  de water huishouding blijft natuurlijk tricky. Vannacht dus de boiler ook aangehouden en de kranen op zeer langzaam laten lopen. Het is nu 06:45 ( ik ben net als thuis gewoon lekker vroeg wakker) ik heb zojuist koffie gezet en Oi ligt nog een beetje te soezelen. Naar het schijnt hebben we ( waterhuishouding ) de lage temp overleefd. De bestuurders cabine ( met name voorruit )  , afgesloten van het leefgedeelte door gordijnen, ziet er wel bevroren uit dus mijn temperatuurmetertje met binnen en buiten temp heeft wel goed aangegeven. Ook is de storm geluwd naar praktisch windstil. Dit is een land van uiterste en dat geldt ook zeker voor het weer. Zo was het in New Mexico ( toch enigszins woestijn klimaat) overdag makkelijk 25 tot 30 graden terwijl het ‘s nachts dan makkelijk afkoelt naar rond het vriespunt ( of waarschijnlijk ook nog lager ). Verder is het in deze periode op de campings redelijk rustig want desondanks dat elke camping ( zeker in dit gebied met alle nationale parken ) bijna elke nacht vol zijn komt het voor alsof alles in diepe slaap is. Af en toe zie je iemand rond lopen. Dit komt, zo weten nu, doordat het vooral oudjes zijn die nu rondtrekken. Ik schat dat nu slechts 5 % echt toeristen zijn en de rest gepensioeneerden. Dat betekend wel dat die enorme camper uitrustingen slechts door een tweetal personen bemand zijn. Tja je trekt rond en wilt wat ruimte en comfort. Zie bijbehorende foto’s om een idee te krijgen.

1. Wout en Carina:
    1 april 2017
    Hallo Oi Ling en Adri.
    Jullie hebben inderdaad veel temperatuur verschillen daar zeg. Maar wij lezen iedere dag jullie verslag en die zijn heel erg mooi en heel informatief ook. Wij krijgen er ook steeds meer zin in en hebben uit jullie verslag al wat tips opgepikt.
    Verder veel plezier en nog een mmoie en vooral veilige reis.
    Wout en Carina.
  2. Rob:
    1 april 2017
    Het blijft toch een land van uitersten!