van El Reno naar Amarillo

27 maart 2017 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Na een heerlijke nachtrust en een stevig ontbijt weer op pad gegaan. Natuurlijk eerst alle slangverbindingen met de camping verbreken en tijdens deze excercitie werd ik toch beloond met een bezoekje van onze man uit Zuid Dakota  ;-). deze maal vroeg hij wat voor werk ik deed ( was hij gisteren vast vergeten en na een nachtje slapen hierachter gekomen ) ik vertelde dat ik bij een olie maatschappij werk waarop hij gelijk zei: huh hebben ze dan olie in Nederland ??  mijn antwoord daarop verbaasde hem des te meer nl: we importeren wel olie voor de raffinaderijen in Nederland. In zijn verbazing liet hij mij dan weten dat het misschien niet zo heel slim is om in een land dat onder de waterspiegel ligt raffinaderijen te plaatsen. Na een vriendelijke groet vervolgde hij enigzins hoofdschuddend zijn weg, wat heeft die man, uit Zuid Dakota, zijn vrienden weer veel te vertellen.

Eenmaal op weg begon de zon door te komen en is niet meer weggeweest. Onderweg op Route 66 weer de nodige leuke dingen gezien. Zo kwamen we op een gegeven moment door Texola , een zg " gosttown", hier zijn alle huizen en bedrijven van lieverlee zijn achtergelaten nadat Route 66 uit de gratie was geraakt door de komst van de huidige snelwegen.In en buiten de huizen zie je nog gewoon alle gebruiks voorwerpen ( half verrot welliswaar ) liggen alsof ze letterlijk zonder te pakken zijn gegaan. Na deze toch aparte ervaring was onze volgende halte Shamerock met in het centrum de " Towerbuilding" van ergens vroeg jaren 30. Dit historische pand wat gebouwd was als pompstation/garage en diner is onlangs in alle glory hersteld. Hierin is nu een museum en winkel gevestigd welke gerund worden door locale dames die allemaal een dag van de week " dienst" hebben. Vandaag was het een allerliefste dame die toch wel zeer verheugd was dat er iemand interresse toonde want Oi werd haast letterlijk naar binnen gesleurd. Waarvan de bijgesloten foto's getuigen zijn. Nog een leuk detail is misschien wel dat een van de pompstations in de animatie film " Cars" hierop geinspireerd is en dat een copy in de vorm van een Cars attractie in Disneyland staat. Verder door onderweg naar Amarillo nog het, van wat men hier het grootste kruis van het westerlijk halfrond noemt, gezien . Gewoon bijzonder. Nu aangekomen op een camping in Amarillo. van hieruit is er een gratis shuttle naar downtown voor de plaatselijke attractie " The BIG Texan Steak Range" grootste, oudste en beste van heel Texas zo meent men hier. We zijn benieuwd.

1. Kai & Tef:
    28 maart 2017
    Howdie Rednecks!

Leuke en mooie fotos en wat is het toch zo megagroot alles!
    Fijne reis
  2. Suzanna:
    28 maart 2017
    Elke ochtend als ik ga zitten met een bakje koffie, ga ik als eerste jullie reis verhaal lezen en foto's bekijken. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Leuke foto's!
    nog even slapen en dan beginnen jullie weer aan een mooie dag! veel plezier vandaag x
  3. Marianne:
    29 maart 2017
    Gaaf joh! Die foto en wat bizar om zo'n verlaten huis van binnen te kunnen zien...
    hoedjes .. you know... I like them
    dikke kussen van ons en veel plezier , maar dat lukt goed zo te lezen