Van Amarillo naar Albuquerque

28 maart 2017 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Gisteren avond gegeten bij The Big Texan Steak Ranch. Echt een Amerikaanse steakhouse. Interieur volledig in cowboy stijl. Hier kun je dus gratis een 72 oz steak eten maar wel als voorwaarde dat je dit binnen een uur doet. Gisteren waren er twee kandidaten die het wel eens wilde proberen. Ik kan jullie zeggen dat een steak van 72 oz ( =2014 gram) erg groot is . Wij hebben het bij resp. 8 en 16 oz gehouden wat we samen netjes op hebben kunnen krijgen. Vlees was erg mals. Dessert wilden niet lukken maar ik heb dat in de camper alsnog goed gemaakt met ijs uit de vriezer. Vanochtend vertrokken vanuit Amarillo naar de beroemde Cadillac ranch iets van de Route 66 af. Gelukkig was het even droog maar de wind was duidelijk aanwezig. Er liepen zelfs mensen met korte broek en t-shirt terwijl het negen graden was. Vervolgens ging onze reis naar Tucumcari. Hier is gelukkig de oude Route 66 sfeer zoveel mogelijk in ere gehouden. Het is elke keer afwachten of we een "ghosttown" aandoen of niet. In de staat New Mexico is de tijd weer een uurtje terug. Wij dachten dat het weer in Nederland grillig kon zijn hier hebben we ook het eea meegemaakt. Hadden onderweg  harde wind en natte sneeuw. Vandaag wilden we een andere camping dan KOA aandoen. Zo gezegd zo gedaan, op naar de RV park in Edgewood. Tijdens een harde regenbui hebben we deze camping kunnen vinden. Het kantoor was in een trailer en alles zag er een beetje shabby uit. Eenmaal uitgestapt komt een vrouw ons melden dat ze volledig vol zitten. Is op dat moment even jammer, maar tijdens het wegrijden over deze camping was het achteraf toch maar goed dat we hier niet zijn gaan staan. Om verdere verrassingen te voorkomen toch maar de KOA gebeld. En ze hadden nog plek, reservering telefonisch vastgelegd en ons gesprek eindigde met "wilt u nu betalen?". Waarop we antwoordden met "we zijn er over 45 min". Is maar een klein stukje verder , 64 km, tja is hier toch maar een klein stukje. Ik moet zeggen op een gegeven moment ga je daar aan wennen. Nu weer bij een KOA camping, erg fijn. Wij hebben dan ook besloten : stick to the KOA campings

1. Marianne:
    29 maart 2017
    Verbaas mij er elke keer weer over wat een maf land maar leuk land het eigenlijk is .. en ja.. kies toch maar voor de veilige en betrouwbare camping ❤❤❤